Novetats en geolocalització a Google per a comerç de proximitat

Novetats en geolocalització a Google per a comerç de proximitat

Des de l’agost passat  #Google ha implantat alguns canvis en el resultats de cerca vinculats a geolocalització. Ara només apareixeran tres resultats, només tres, a la pàgina principal, que es desplegaran si es clica cap a Google Maps.

Goolge Maps Local Search Canet de Mar Restaurants

Goolge Maps Local Search Canet de Mar Restaurants

Tradicionalment, per a moltes empreses, aquesta opció significava una oportunitat molt bona per aparèixer a la preuada, desitjada, anhelada…primera pàgina de resultats de Google (Oi! Aquesta obsessió!).

Arrel d’aquest canvi, recupero un vídeo molt interessant que et convido a veure.

Algunes objeccions:

  1. Parla de Google Places per què és un vídeo de fa tres anys.
  2. Planteja algunes variables, com l’etiqueta groga, que aquí no existeixen.

Malgrat aquestes dues anotacions, val molt la pena per entendre quins criteris valora Google per incloure el nostre negoci a la pàgina de resultats locals geolocatitzats.

Consell per a geolocalitzar-se a Google i Google Maps

 

 

En resum, podria comentar els següents elements de valor per a impulsar o millorar la presència que es pugui tenir.

  • Rellevància. Concordança i qualitat del resultats d’acord amb motiu de la cerca de l’usuari. Els detalls de l’algoritme de cerca són confidencials per tal que el sistema de classificació sigui el més just possible per a tothom.

  • Distància. Proximitat en cerques geolocalitzades. Per exemple, quan un possible client busca un servei a través del telèfon amb el GPS o la ubicació per WIFI activada.

  • Importància. Valorar fins a quin punt és coneguda l’empresa socialment (quantes vegades parla algu a quin lloc i de quina manera de l’empresa)

Altres aspectes que poden afectar en la valoració de quant n’és d’important una empresa:

  • Presència de valoracions dels visitats. Cada vegada serà més important.
  • Historial personal de cerca, es mirarà d’ajustar els resultats amb les preferències mostrades pel usuaris o els membres dels seus cercles (jo sempre sempre sempre us recomanaré estar a Google+).
  • Presència de perfil a Google My Bussines. No obstant això sigui importart, no és garantia per aparèixer primer.
  • Optimització SEO i microdates a la pàgina del negoci, si en tè.

Veure la informació oficial de Google aquí: “Clasificación de resultados locales de Google” 

Per últim, evidentment que sobre la incidència “proximitat” ben poc s’hi pot fer i, en general, la recomanació per als negocis que disposen d’una seu física és  ser fidels a la seva ubicació i no intentar maquillar el resultats amb invents rars. No disposar d’una geolocalització acurada perjudica als clients que tenim i als que poden venir.

Per compartir, recomanar i comentar: