Comunicació científica

Aconseguir adequar la comunicació científica al destinatari i el context d’aquest és un repte apassionant, que emociona.

El motiu? La comunicació científica sol dirigir-se a un públic especialitzat, en un context comunicatiu professional i és realitzada per tècnics que, com els seus receptors model, estan avesats al món de les provetes, els tests, el mètode científic … Mentre que la comunicació social es desenvolupa a partir de mitjans de comunicació convencional (diaris, revistes, ràdios, tv) o digitals (pàgines web, blogs, xarxes socials…) i estan dirigts a un públic heterogeni.

Passa sovint , a més, que el llenguatge científic tendeix a l’ús de subordinació, condicionals i notes a peu de pàgina, mentre que la comunicació social busca missatges directes, unívocs, senzills…

Sense perdre de vista tots aquest condicionants ens ocupem de:

  • El desenvolupament d’una estratègia comunicativa transparent, eficient i correcta.
  • L’adequacio del missatge i la redacció de continguts en funció del destinatari, el canal i el contect comunicatiu.
  • L’emissió de notes de premsa
  • L’elaboració d’infogràfics
  • La revisió de textos divulgatius
  • La redacció de material de difussió