Anna Serrano Coll

Comunicació i màrketing per a pimes

10 coses que pot fer Linkedin per tu

El perfil de Linkedin ha de respondre a una identitat professional definida per aprofitar totes les potencialitats que ofereix tant aquesta xarxa, com la resta de xarxes socials professionals.

Durant les setmanes centrals de l’estiu, hi ha poca activitat a Linkedin. La major part del moviment prové d’aquelles persones que aprofiten per consultar la xarxa amb el retrocés de la voràgine diària. Per contra, sembla que Linkedin és un salvavides en els dies pre i postvacacionales i, sempre, sempre, sempre, al juliol i setembre, es viu una florida.

Per a tu, que estàs navegant més que mai a Linkedin vull explicar 10 coses que, encara que no us ho creguis, Linkedin pot fer per la teva carrera. Algunes, potser, et semblin obvien, però no per òbvies cal deixar-les de banda, doncs passa que algunes vegades són les més descuidades.

 

10 coses que pot fer Linkedin per tu

  1. Convertir-se en un aparador professional. Per aconseguir que Linkedin reporti millors resultats, és important completar tots els camps possibles que s’ofereixen per descriure el currículum, incloent especialització, èxits i documents, si és possible.
    Això t’ajudarà a contactar amb col·legues, partners, clients i proveïdors als quals seria difícil tornar a localitzar, si no fos per Linkedin.
  1. Generar contactes professionals i comercials vàlids. Linkedin és un veritable motor de networking. Per a què funcioni cal respondre afirmativament a les peticions i, si és possible, establir aquests contactes mitjançant un missatge personalitzat (som persones, no cal oblidar-ho). Fer clic-clic-clic, sistemàticament genera volum, però no qualitat.
    A més, per donar un bon rendiment a la base de contactes és important treballar mitjançant les etiquetes personificables que permeten ordenar als professionals de la nostra agenda.
  1. Posicionar-se, professionalment i online, en un sector determinat. Els contactes generats, les empreses afins, els grups en què es participa genera un perfil en línia professional, per al sector en què un treballa.
  1. Informar-se sobre tendències i últimes notícies tant d’un sector específic, tant des del punt de vista tècnic, com de gestió d’empreses o de recursos humans. Per aconseguir-ho és necessari descobrir a aquells col·legues que es dediquen a compartir continguts de qualitat. A més, si alguna cosa et resulta significativa o t’és d’ajuda, comparteix-ho: altres valoraran el teu perfil si ho comparteixes.
  1. Generar trànsit cap a una pàgina web o un bloc professional. Linkedin és una extraordinària plataforma en la generació de trànsit professional de qualitat cap a una web amb continguts professionals d’orientació en un mercat o sector. Si tens un bloc o un web, és gairebé imprescindible que publiquis les teves actualitzacions, si creus que són d’interès.
  1. Mantenir-se en contacte amb perfils d’alt nivell d’una manera que no seria possible mitjançant canals convencionals. A través de Linkedin es pot contactar amb perfils d’extraordinari nivell dins del sector de cadascú. En algunes ocasions la resposta serà negativa, però en altres, la interacció mitjançant Linkedin, serà una extraordinària eina i oportunitat de millora.
  1. Cobrir llocs de treball en empreses. En tant a gran base de dades de professionals, Linkedin aporta informació sobre el currículum de possibles candidats, però també sobre com és socialment el candidat (el seu paper social, encara que sigui en la seva vessant en línia).
  1. Trobar ofertes d’ocupació. Cada vegada són més les empreses es tots els sectors que publiquen a Linkedin els llocs vacants que volen cobrir. Una recerca al detall permet trobar un bon nombre de llocs vacants de nivell mitjà-alt.
  1. Busca persones. Necessites organitzar una roda de premsa a Sevilla? Busques una empresa de guies turístics per a un grup d’empresa? Necessites localitzar un advocat que parli francès a Xile? Linkedin és un instrument eficaç, encara que per aconseguir que l’estratègia funcioni, s’ha de realitzar amb un temps prudencial, per identificar el perfil més adequat i tenir temps de contactar amb aquest.
  1. Publicitar esdeveniments, jornades, cursos, ofertes … i dirigir-los cap perfils d’interès. Sí, també serveix per informar i convidar a persones a participar en cursos, seminaris, etc. o informar els contactes de noves ofertes. Ho he deixat per al final, a propòsit: és una pràctica molt estesa a Linkedin que, encara que al principi era útil i profitosa, s’ha convertit en spam i aporta pocs resultats, tret que es tractin de comunicacions personals.

Per finalitzar, una reflexió general per a aquells que volen entrar a Linkedin o ser més actius en aquesta xarxa: la presència de cadascú a Linkedin ha de respondre a una identitat professional clara i explicar què aporta cada un, individualment, al sector professional en el que treballa.

Tenir clar aquest/s objectiu/s, permetrà aprofitar totes les potencialitats que ofereix Linkedin i la resta de xarxes socials professionals.

Per compartir, recomanar i comentar:

pròxim Publicar

Anterior Publicar

© 2018 Anna Serrano Coll

Autor Anders Norén

¿Accepta l’ús de cookies en aquest lloc web?

Sol·licitem el seu permís per a demanar dades estadístiques anònimes durant la navegació en aquest lloc web, conforme al Reial decret llei 13/2012. No hi ha res dolent en elles. Consulti la nostra política de cookies per tenir-ne més detalls.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies