"The Death of the Newspaper Business", by Thomas Hawk (Flickr)

El sí-futur de la premsa

Si alguna vegada has tingut la sensació d’estar llegint el diari d’ahir mentre fullejaves  la premsa en una cafeteria, aquest post està dedicat a tu.

Evan Smith és fundador i CEO de The Texas Tribune, en el següent vídeo, publicat recentment, fa una reflexió sobre el paper que avui en dia té la premsa i avança una idea molt interessant: “Els mitjans d’avui -o, si ho preferiu , les organitzacions periodístiques d’avui- han de pensar com companyies tecnològiques “.

En el seu speach narra com va emergir la idea de progrés i transformació cap a un nou model de mitjans: sentia que els mitjans tradicionals eren com un gran transatlàntic a vapor, que avançaven amb rumb fix i tenien dificultats de maniobra, mentre que el mercat està demanant llanxes motors, ràpides, àgils de resposta, dinàmiques …

Per a ell:

“El futur de les noticies consisteix a testar noves formules i si no funcionen, denostarlas; el futur de les notícies és experimentar i innovar; el futur de les notícies també comença amb la seva publicació “.

Aquí teniu la seva intervenció íntegra:

Del seu discurs em vull quedar amb un missatge optimista, davant de tots els inputs de desànim que li arriben al sector periodístic:

“el futur de les noticies és un si-futur i no un no-futur”.

Per compartir, recomanar i comentar:
error