"Arte rupestre" by Chico Ferreira (Flickr)

Blogs corporatius. Errors comuns a l’hora de mantenir-los en marxa

Diàriament navego per blogs de petites i mitjanes empreses, analitzo continguts publicats a xarxes socials i reviso perfils de professionals. Per això se m’acut mirar d’oferir-vos una llista amb els errors més comuns que percebo quan navego per aquests canals. Parlo de continguts de blocs, però molts consells són extrapolables a altres canals com, per exemple, xarxes socials.

Si tens un blog, et suggereixo que et posis en el lloc del lector, client o potencial client.

Mirar de posar-se a l’altra banda de la pantalla, segur que servirà per a que evitis la major part d’aquestes “pedretes al camí” que aquí assenyalo:

  • Generar continguts orientats a vendre+vendre+vendre productes i/o serveis
  • Esperar que sigui una font d’ingressos: un blog no es acció comercial directa.
  • Concentrar-te en orientar els continguts a SEO, sense pensar que uns continguts pensats i estructurats ja són SEO.
  • Ser excessivament corporatiu: marca, marca, marca. No anem enlloc i els buscadors tendeixen a penalitzar-ho
  • Convertir-lo en un press release impersonal. Una secció de notícies és una secció de notícies i un bloc és un bloc, són productes diferents.
  • No adequar-se a l’entorn comunicatiu del blogging: textos llargs, sense imatges, sense elements tipogràfics que ajuden la lectura…
  • No comunicar-lo ni difondre’l. Explicar a tothom que tens un bloc i que publiques articles és clau.
  • Desvincular-lo d’uns objectius: posar-se a escriure sense clarificar què en vols treure, a on vols anar a parar, a qui et dirigeixes, quins interessos tens…
  • Pensar que, pel simple fet de que el tema sigui interessant, la gent el llegirà, el recomanarà, el compartirà…
  • No adequar el llenguatge comunicatiu a l’entorn comunicatiu actual.
  • Posar-se a escriure sense tenir clar una estructura, uns objectius, un to, un tema estructurat, un climax.

Per cert, no oblidis que si vols que desenvolupi algun d’aquets “tips”, només cal que m’ho demanis a través del formulari o dels meus perfils de Twitter o Linkedin.

 

Per compartir, recomanar i comentar:
error